In het nieuws
Persbericht: "Bedrijfsleven steekt nek uit voor nieuw talent"

Onder het motto “Kweek talent, koop een stekkie” lanceerde Pokon vandaag een bijzonder initiatief; CultuurStekkie. Met de opbrengst van een speciaal ontwikkelde Kruiden Kweekset wil de marktleider op het gebied van plantenverzorging bijdragen aan de ontwikkeling van nieuw talent, te beginnen in de theatersector.

Door de verkoop van dit aansprekende product zonder winstoogmerk wil de onderneming het publiek op een actieve manier betrekken bij het ontwikkelen van nieuw talent. De opbrengst gaat naar het Fonds Podiumkunsten.

’Nieuwe manieren zoeken om jong talent te laten groeien en bloeien, dat was het uitgangspunt toen een aantal bevlogen mensen uit de film- en theaterwereld en Pokon de koppen bij elkaar staken’, aldus initiatiefnemer Ben Scheer van Pokon.

Het initiatief heeft toonaangevende ambassadeurs gevonden in Jeroen Krabbé, Hadewych Minis, Annet Malherbe, Anna Drijver, Liz Snoijink, Marcel Musters en Reinout Scholten van Aschat.

www.cultuurstekkie.nl is de centrale ontmoetingsplek van dit unieke initiatief.

Fotografie: Jochem Jurgens